Je abonnement op het Prezo ICT-platform geeft je toegang tot alle informatie die je nodig hebt om met Prezo aan de slag te kunnen gaan en… uiteindelijk een keurmerk te behalen.


Je kiest voor het abonnementsniveau dat het best past bij de fase in jouw Prezo-groeiproces:

  • Instap: ontdek Prezo en maak je eerste verbeterplannen (23 prestaties).
  • Doorgroei: groei door in je kwaliteitsverbetering (43 prestaties).
  • Excellentie: streef naar zorgexcellentie en behaal het Prezo-keurmerk (60 prestaties).


De prijs van het abonnement hangt af van dit niveau. Meer informatie over de abonnementsprijs. 


In je abonnement zijn volgende diensten inbegrepen:

  • Gebruik van de Prezo-software. 
  • Onbeperkt aantal gebruikersaccounts.
  • Toegang tot de prestaties passend bij het abonnementsniveau.
  • Voor elk van deze prestaties: toegang tot alle functionaliteiten van het platform.
  • Bestanden opladen met een totale opslagruimte van 500MB.
  • Secure cloud storage van alle gegevens die via het Prezo-platform worden geregistreerd. 
  • Updates van de Prezo software.
  • Eerste lijn helpdesk ondersteuning via telefoon (kantooruren) en e-mail. 


Onze abonnementsvoorwaarden samengevat:

  • Het abonnement wordt afgesloten tussen het woonzorgcentrum (licentienemer) en Pyxima NV (licentiegever). 
  • De duur van het abonnement is standaard 1 jaar. Met een abonnement van 2 jaar geniet je van een verlaagd tarief. 
  • Na de eerste abonnementsperiode wordt het abonnement automatisch verlengd voor dezelfde duur als de overeengekomen periode. Opzeg is mogelijk ten minste 3 maanden voor het einde van de lopende periode.
  • Het abonnement is toegankelijk voor alle woonzorgcentra (dus niet enkel voor Zorgnet-Icuro leden, die wel een korting ontvangen). 
  • Binnen de abonnementsperiode kan je gebruik maken van alle Prezo-informatie op het platform, van de hostingdiensten (zoals gegevensopslag en backups) en van de onderhoudsdiensten (zoals software-updates).
  • Support is altijd inbegrepen, zonder extra kost. Ook als je naar onze helpdesk belt.
  • De abonnementsprijs wordt gefactureerd bij het begin van de abonnementsperiode en dekt de volledige periode (1 jaar of 2 jaar).
  • Tijdens de abonnementsperiode kan je je gebruiksniveau aanpassen (je hoeft dus niet te wachten op de volgende vernieuwingsdatum). Dit kan eenvoudig via e-mail: sales@prezo.be.
  • Het woonzorgcentrum (licentienemer) blijft eigenaar van de gegevens die in het Prezo-platform zijn geregistreerd. Pyxima (licentiegever) treedt op als verwerker in opdracht van de licentienemer. 


Vragen over GDPR en privacy? Check dit artikel: Is Prezo 'GDPR-proof' ?


Meer details? Alle voorwaarden vind je hier op een rijtje.